MINAMOTIV

När en fin människa går bort - en del av semestern

Kategori: Allmänt

Samma helg som vi har besök av O o M så kommer det där samtalet som jag egentligen väntat på men som man aldrig kan förbereda sig för. 
 
Mormor hade gått bort på natten.
 
 
Efter lång tids sjukdom i demens så hade hon somnat in.
Hon klarade inte av att återhämta sig efter en operation av brutet lårben som hon fick när hon ramlade på sitt rum.
 
Det är inte många gånger jag träffat henne de sista åren och det finns väl inga ursäkter för det egentligen mer än att det var lite jobbigt att hon inte visste vem man var och att se henne så.
 
Men tankarna går ju tillbaka i tiden när man minns henne som hon var när hon var frisk och när vi var små.
En otroligt snäll människa som gjorde allt för sina barnbarn. Jag har nästan aldrig sett henne arg.
Jag tyckte om att vara hemma hos dem, henne och morfar.
Hon hade alltid saft och fika hemma som hon bjöd på och även om maten inte var den godaste jag ätit så sa man inget för hon var alltid lika glad för att laga mat till en och se till så man var mätt.
Kommer ihåg när hon spelade musik (väldigt högt) på sina högtalare. Kommer ihåg hur otroligt mycket hon kunde svära (hihi). Kommer ihåg hur dåligt bordsskick hon hade (haha).
Kommer ihåg hur hon älskade att handla prylar, hon hade dubbelt av allt!
Kommer fortfarande ihåg doften från köket när man vaknade hos henne och hon hade fixat frukost, rostat bröd och kaffe!
Allt det här och lite till gjorde henne till världens bästa mormor och jag hade aldrig kunnat tänka mig en uppväxt utan henne.
 
Fina du, Vila i frid!
 
 
 
Kommentera inlägget här: