MINAMOTIV

När man vill laga lätt.

Kategori: Mat

 
 
Jag och barnen älskar fisk och jag brukar försöka laga det när vi är själva och F jobbar (han är nämligen inget fan av fisk alls) men jag är dålig på fiskrätter och alldeles för bortskämd med att bara sätta mig vid dukat bord.
Så när jag väl lagar mat testar jag sällan nåt nytt.
Men efter att tittat in på Sandras fina blogg
atilio.blogg.se (av nån anledning kan jag inte länka till den)
så blev jag inspirerad till att testa denna lättlagade laxpastan med bara 5 ingredienser.
 
Receptet kommer här:
 
500 g lax
400 g penne
3 dl grädde
Citron
Hackad basilika
 
  • Koka pastan och skär laxen i bitar
  • Bryn laxen med salt och peppar tills den nästan är genomstekt
  • Häll över grädden
  • Lägg i basilika, gärna mycket
  • Pressa över citron efter smak
  • Låt koka ihop lite, häll sedan i den färdiga pastan och blanda runt
     
    Smaklig spis!
     
    Tack Sandra på atilio.blogg.se för inspirationen.
    Nu har jag en ny rätt att lägga till på veckomatsedlen :)

 

 

 

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2014-10-22 | 21:17:12

    Mm låter gott! Ska testas :)

  • Anonym säger:
    2014-10-22 | 21:17:16

    Mm låter gott! Ska testas :)

Kommentera inlägget här: